SALIH YACCOB – JANGAN MAIN MAIN [SUP SELIPAR] (1993)

Disember 14, 2016

SALIH YAACOB

Dengo lagunya kat sini weh…

AYOB SI AYOB (ASOOY)

Yob nak ke mana tu?
Kalau ye mari le sekejap
Yob mari le
Oi Yob,nak ke mana si Ayob tu?
La ilaha illallah
Soghang soghang ko tengok tu
Menyombong pulok tu

Bukan niat hendak mengata idak
Cuma hanya bergurau senda
Kalau memang tak ada kerja
Mari sini teman nak cerita
Ayob si Ayob oi tak kawin lagi tak kawin
Umur dah lanjut oi nak kawin takut takut

Kalau ko kawin dengan nak dara yob
Mahal bebenorlah hantarannya
Kalaulah gaji ko tak banyak mana
Lebih baik lupakan saja
Ayob si Ayob oi tak kawin lagi kenapa tu
Umur dah lanjut oi nak kawin takut makan ubat

Kenapa dia tu tak nak kawin.
Agaknya tu dia tak ada yang berkenan kot.
Janganlah awak nak campo hal orang, biar lantak le.
Esok ada le jodoh dia

La… la… la… la…

Ha… yob ko dengo, ko dengo ni, aku nak cerita ni

Baik ko kawin ngan mak janda
Memang senang tak banyak kira
Tambah pulak dia berharta
Segalanya sudah sedia ko bedai je yob
Ayob si Ayob oi tak kawin lagi iye
Umur dah lanjut oi nak kawin takut kesian

Kenapa sekarang ramai no janda
Dari yang muda sampai ke tua
Agaknya memang dah nasib dia ye
Baru kawin laki dah takde
Ayob si Ayob oi tak kawin lagi kenapa budak ni
Umur dah lanjut oi nak kawin takut mmm

Kawin yob apa lagi yang ko tunggu
Adik beradik ko semua dah kawin
Ko soghang je yang tak kawin
Apalagi…
Ko nak tengok si Mahmud tu
dah beghanak ghanak dah
Nanti berkedut

La… la… la… la…

Ada juga yang anak dara
Tak kawin kawin sampai ke tua
Bukan dia tak ada rupa
Orang tak sanggup beso pangkatnya kate ko
Ayob si Ayob oi tak kawin lagi ah… ah…
Umur dah lanjut oi nak kawin takut begini le yob

Jangan ko kira janda ke dara
Kalau dah jodoh terima saja
Dua-dua manusia juga
Tepuk dada tanya selera
Ayob si Ayob oi tak kawin lagi iye
Umur dah lanjut oi nak kawin takut takut
Ayob si Ayob oi tak kawin lagi kenapa
Umur dah lanjut oi nak kawin takut iye
Ayob si Ayob oi tak kawin lagi
Umur dah lanjut oi nak kawin takut

Lagu: Awab Purnama
Lirik: Salih Yaccob


%d bloggers like this: