LEONARD TAN – BINTANG BUKANNYA SATU (1993)

LEONARD

Dengo lagunya kat sini weh…

BINTANG BUKANNYA SATU

Bintang bukan satu
Begitulah ucapan bibir mu
Bunga tak sekuntum
Perumpamaan engkau berikan
Perpisahan ini
Yang kau cari
Dan kau nanti
Satu detik
Memilukan

Menjenguk kembali
Saat indahnya kita berdua
Terhanyut diri ku
Di lautan yang penuh lakonan
Tapi sememangnya
Hidup ini
Tidak pernah kekal
Untuk selamanya

Kini ku rebah sendiri

Korus:
Tiada lagi teman seiringan
Terpenjara ku keseorangan
Mencari tapak untuk berdiri… lagi

Kesilapan lalu
Memilih mu
Benar-benar memberi pengajaran

Ulang korus

Lagu: Kenny Tay
Lirik: Lukhman S.

10 Responses to LEONARD TAN – BINTANG BUKANNYA SATU (1993)

  1. Fariza berkata:

    dah lama sangat nak cari lirik lagu ni… now dapat dengar pula…. rindu nk dgr lagu ni, susah nk dgr dlm radio…. owh… this song so blue… sentimental sungguh! suka lagu ni…!πŸ™‚

  2. mat4nira berkata:

    Hehehe…. Fariza, layanzzzz

  3. GINO berkata:

    syahdu giler lagu ni…teringat zaman tengah syok2 dolo2 tepi pantai berduo-duo…ee!! sentimental giler sambil di buai bayu laut & panorama pantai + lagu ni kat telinga aku ( walkman waktu tu ).. Mcmana nak download lagu ni ye!!

  4. mat4nira berkata:

    Boleh dload tue Gino, cuba guna IDM atau Downthemall + Unplug… tk semoga terhibur…

  5. yanti berkata:

    tak reti nak download, boleh tak tolong kasi .mp3 lagu ni kat saya? saya sangat suka lagu ini…

  6. Dean Geoffrey berkata:

    Lagu ni selalu berkumandang di radio suatu masa dahulu. Masa tu aku bekerja di tapak pembinaan KLCC, tahun 1995.
    Sudah menjadi kebiasaan bagi ku menyanyi di dalam ruang bangunan yang belum siap itu, dengan nada yang kuat dan lagu ini antara yang pernah aku nyanyikan di situ. Terima kasih.

  7. mierie berkata:

    bro..klu nk download lagu ni guna internet download manager…terus play n download automatic…^^

  8. azmi.gee berkata:

    hermm camana nk donlod ni..
    dh try guna IDM, tpi x jlan pulak..
    boleh tlg tak?

  9. Tanpa Nama berkata:

    best lagu ni. 1st time dengar. kebetulan dengar dalam bas. cmne nk download ni?

  10. Tanpa Nama berkata:

    sumpah giler kenangan lagu nie…lelagi bile dengar tiupan seksefon dia dah macam kenny g dah…syahdu sangat teringatkan memori silam… tahun 93′ memang tengah musim kegemilangan kota metropolitan bernama Kuala Lumpur….πŸ™‚

Sila Komen/ Leave a Reply

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: