OS – DURIAN II (1992)

os

Dengo lagunya kat sini weh…

DURIAN PART 2

Ha… kalau dulu teman cerita pasal deghoyan, sekarang
Teman nak singkap pulak kisah lepas musim deghoyan
Waktu duit dah tinggal dua tiga kupanglah
Kata dek orang Perak

Musim deghoyan dah takde
Semua bermasam muka
Kerana takde sedara
Yang mengunjungi mereka
Yang datang menjenguk muka

Cuma tinggal di kampung
Orghang yang tua-tua
Buah pun ada juga
Tapi tinggal buah kelapa
Itu pun tak ada harga
Di pasaran

* Musim cempedak boleh juga deme segak
Sebab cempedak harganya boleh tahan juga
Musim langsat entah bila nak tiba
Duit deghoyan dah hampir tak ada

Yang duduk kedai kopi
Banyak yang dah tak steady
Makan dah pakai buku
Sebab udah tak mampu
Yang tinggal hanya sembang-sembang saja
Nasib badan

Apa nak buat, kira je lah apek
Cukup bulan besok teman bayo
Kut-kut ada anak-anak teman ngirim
Sikit-sikit besok
Nak bayo cash sekarang paham-paham je le
Apah pun tak ada

Ulang *

Yang duduk kedai kopi
Banyak yang dah tak steady
Makan dah pakai buku
Kerana dah tak mampu
Yang tinggal hanya sembang-sembang saja
Nasib badan

Apa nak buat, dulu waktu musim deghoyan
Teman tak jimat sekarang aii…
Tanggungkanlah sendiri
Makan pun teman dah terpaksa pakai buku
Nak membayo pun mengharapkan anak-anak ngantor duit
Kalau dulu teman nengok saman, teman tak heran
Tapi sekarang toksahkan nengok saman
Nengok polis pun teman ngeto
Sebab dah takde apa yang teman nak bayokan

Lagu: Ikhtiman Ismail
Lirik: Os

Sila Komen/ Leave a Reply

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: