S.M. SALIM – APA DAH JADI (1991)

S.M. SALIM

Dengo lagunya kat sini weh…


APA DAH JADI

Apa dah jadi
Apa dah jadi
Sampai sekarang tak kahwin lagi
Ap nak jadi
Apa nak jadi
Sampai sekarang masih memilih
Apa nak jadi

Nyawaku yang pertama
namanya si Jamilah (dekat-dekat rumah)
Baru nak berjinak-jinak
Mak bapaknya pulak dah pindah

Hati ku berkenan pulak dengan si Tijah (sekampung)
Lambat sangat masuk meminang
Dengan orang lain si Tijah nikah
Melepaslah sudah

Cakap : Tak ada jodoh…
Carilah yang lain…

Apa nak jadi
Apa nak jadi
Kalau tak kahwin menyesal nanti
Apa nak jadi
Apa nak jadi
Kalau terlambat tak guna lagi
Apa nak jadi

Berkasih pulak dengan si Nyonya
Aku di Kuala Lumpur.. dia di Melaka
Langsung tak ada berita

Bercinta-cinta pulak dengan si Fatimah (hey, tuan)
Sebab gaji ku kecik.. keluarganya pulak tak suka
Melepaslah juga

Cakap : Keluarganya tu memilih sangat
Susah…

Apa dah jadi
Apa nak jadi
Sampai sekarang tak kahwin lagi
Apa dah jadi
Apa dah jadi
Sampai sekarang masih mencari
Apa kan jadi

Kekasih ku yang kelima
Anak Pak Busu
Keluarga ku pulak tak suka
Katanya masak memasak dia tak tahu

Jatuh cinta pulak dengan si Hawa (sama tempat kerja)
Pinangan ku tak diterima
Kononnya mereka tu orang berada
Melepaslah juga

Cakap : Hey tuan oi…..
Nak kahwin pun pakai gred jugak
Entahlah dunia…dunia

Apa dah jadi
Apa dah jadi
Sampai sekarang tak kahwin lagi
Apa dah jadi
Apa dah jadi
Kalau tak kahwin menyesal nanti
Apa dah jadi

Cakap : Ha..

Dengan anak Cik Non pulak
Hati ku tergoda (cantik orangnya)
Putih kuning baik budi
Aishah namanya
Kedua-dua keluarga ku semuanya dah suka (hai tuan oii)
Malang nasib ku duitnya tak cukup pulak
Melepaslah lagi

Cakap: Hai lah tuan…
Serba tak kena….
Kena mandi air bungalah ni…

Apa dah jadi
Apa nak jadi
Sampai sekarang tak kawin lagi
Apa nak jadi
Apa nak jadi
Sampai bila nak tunggu lagi
Tak boleh jadi (hai tuan oii)
Sabar lah lagi

Lagu: S.M. Salim
Lirik: S.M. Salim

10 Responses to S.M. SALIM – APA DAH JADI (1991)

  1. pupu berkata:

    …Keren lagunya, full entertain gw salh satu penyuka lagu melayu lho!!! . boleh dong download???!!!
    Gimana y caranya coz udah dicari tapi ga bisa didownload lagu ini “Ape Dah Jadi?”
    Tolong kasi tau ya kalo bisa, kirim ke e-mail.
    Thank’s

  2. deqgurl berkata:

    haha!..klaka la lagu nie..
    btw,best larh..

  3. ashari berkata:

    hehehe…lagu emak gw…

  4. akmal berkata:

    tq tq, nak guna (utk persembahan) hujung minggu ni

  5. Sasak Tulen berkata:

    dengar lagu ni jadi teringat kawan2 dulu kat johor bahru…skarang smue dah tak tau alamat mreke ……saye kat saudi mrke kat mlay

  6. Ozil berkata:

    Ape Dah Jadi ni hah??? alahai die ni belum kahwin lagi…Haiya! hahaha xD

  7. ary umar abdulah berkata:

    pak cik… Lagu nye tak bise wak downlod…ape problem nye cik,…???

Sila Komen/ Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 3,726 other followers

%d bloggers like this: