SERASI – ERAT MENCENGKAM (1996)

SERASI

Dengo lagunya kat sini weh…

SAAT KU TERLANTAR DERITA

Walaupun di mana dikau berada sayang
Cubalah kau dengarkan keluhan hati ku
Bukan ku merayu atau pinta simpati mu
Tetapi sekadar menyedarkan diri mu

Dulu kata mu kau pernah dikecewakan
Lalu kau sandarkan duka mu di bahu ku
Aku pun cuba membalut luka di hati mu
Sehingga hidup mu bahagia

Selepas itu kau berubah
Diri ku ini tak lagi kau perlukan
Semudah itu kau lontarkan aku
Lupakah kau pengorbanan ku
Oh… oh…

* Dulu akulah yang menyapu
Airmata yang berderai di pipi mu
Kini bila aku pula kau lukai
Tiada siapa yang merawat hati ku ini

** Saat ku terlontar derita
Ku terima khabar tentang oh diri mu
Kau sedang bahgia dengan si dia
Bertambah hancur dan berkecai hati ku ini

Solo

Ulang * dan **

Sudah menjadi resam di dunia ini
Kita hanya disayangi bila diperlukan
Begitu kisah yang terjadi pada ku
Maafkan aku kiranya kau terasa
Maafkan aku kiranya kau terasa
Maafkan aku kiranya kau terasa

Lagu: Lan Laga
Lirik: Juwie

3 Responses to SERASI – ERAT MENCENGKAM (1996)

  1. ayoi jiwang berkata:

    asalammualaikum,sy ayoi,sy minat sangat lagu ni kumpulan SERASI saatku terlantar derita atau dalam penantian,boleh tak dounloud kn lgu ni kt dalam fon sy,terima kasih banyak2.

  2. ayoi jiwang berkata:

    masa lagu ni popular saya kecil lagi he3 terbaik SERASI,rock takkan hilang, sentiasa dihati ku .

  3. Tanpa Nama berkata:

    Dalam Tenang Kau Berkata
    Engkau Cinta Kepada Ku
    Lalu Aku Setuju Terima
    Segala Sumpah Janji Mu Itu
    Semoga Benar Apa Yang Dilafaz
    Kekal Selamanya

    Cinta Kita Cinta Sekata
    Moga Ia Dimahkotakan
    Dalam Jiwa Serasi Sempurna
    Agar Hadir Seperti Yang Bahagia
    Walau Di Persona Akan Bertahan
    Dengan Setia

    Tiada Guna Menyorok Dusta
    Pada Sebuah Ucapan Cinta
    Kerna Yakin Dan Percaya
    Teras Dalam Perhubungan

    Andai Lena Diulit Indah Mimpi
    Pasti Ianya Tak Menjadi Ngeri
    Kini Kita Telah Kecapi
    Bahagia Moga Ia Kan
    Terpelihara Untuk Selamanya
    Kerna Suci Nya Jiwa Bermakna
    Percayalah Hanya Engkau
    Dijiwa

    apa tajuk lagu ni..dan kumpulan nya ??

Sila Komen/ Leave a Reply

