JAMAL ABDILLAH – SEPI SEORANG PERINDU (1989)

JAMAL ABDILLAH

Dengo lagunya kat sini weh…


SEPI SEORANG PERINDU

Bila ku rindu padamu
Terasa kuatnya cintaku
Terbangkit resah, terpandang wajahmu
Bertambah kasih sayangku

* Sesaat kau tak ku pandang
Terasa sepinya jiwaku
Tertunggu aku hadirnya dirimu
Walaupun sekelip di mata

** Betapa sepinya
Hidup seorang perindu
Dihanyut oleh keresahan
Oh… Rindu hatiku
Tak jemu padamu
Selagi kau masih ku cinta
Biar apa pun yang memisahkan
Namun ku tetap menyintaimu
Selagi hidup belum berakhir
Selagi itu ku merinduimu

Ulang * dan **

Ku seorang perindu sepi
Tak jemu ku terus menanti (ulang sampai habis)

Lagu: Ahmad Nawab
Lirik: Juwie

11 Responses to JAMAL ABDILLAH – SEPI SEORANG PERINDU (1989)

  1. naz berkata:

    lagu ni mengingatkan aku cite lama…sehingga kini aku masih menanti kehadiran dia.. sepi seorang perindu..=(

    • Tanpa Nama berkata:

      ada bait2 lgu memberi amaran agar daku jgn tglkn dia….
      adoiiii…mmg dia cyg giler kt aku,,,
      aku pun sme r…

  2. zz berkata:

    lgu ni mengigatkan daku kepda kekasih lama,,kini aku ingin mengatakan yg aku masih merindu,,,,senang kata lagu ni bestlah…sye suka lagu ni…aku merindu TAPI!aku malu ingin meluahkan kepada org itu…..

  3. zz berkata:

    tidak jemu ku dengar lagu ini….hati ku selalu sepi,,namun ku merindu

  4. MOHD ZIN HAMID berkata:

    Salam, nak pengesahan kisah lagu ni..kalau sapae tau. Ada orang kata lagu ni kisah Jamal sendiri setelah putus cinta dengan seorang ustazah..adalah pula mengaku lagu ni kisah dia (pengaku) yang bercinta dengan sepupu seindiri kini isteri orang. Lagu tu katanya lagu kisah kawan jamal asyik bercinta dengan sepupu sendiri sehingga sepupunya kawin..yang mana benar ni..mungkin jama sendiri yang boleh jawab..

  5. hairul berkata:

    lagu ini benar2 menguris perasaanku meski pun telah lama berlalu sidia dlm hidupku

  6. hairul berkata:

    berkesan dlm lubuk hatiku

  7. Walianto To Pank berkata:

    salam tuk mas yg punya blog izin share

  8. Tanpa Nama berkata:

    x jemu merindu…x jemu jgak aku layan lagu ni……….abg jama
    lterbaikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

  9. arifin berkata:

    Sedap lagu ni, weah.! Sesuai untuk pendengaran orang Melayu

  10. Jamil Katan berkata:

    I Tiada siapa dapat menandinginya dengan suara kejantananya yang begitu menghiburkan.Sedari mulanya ia bertanding Bintang RTM tahun 1979 hinggalah kehari saya tetap tidak merasa jemu.Dan tiada cacat celanya walau apa rentak irama dan lagu yang dinyanyikanya.Sepatutnya beliaulah yang seharusnya menerima anugerah2 terlebih dahulu dari penyanyi2 lain sebab tidak bertahan lama.

Sila Komen/ Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 3,726 other followers

%d bloggers like this: