PAK PANDIR – PAK PANDIR (1992)

PAK PANDIR

Dengo lagunya kat sini weh…

YANG REMEH-TEMEH

* Ada mata pandang
Ada telinga dengar
Ada mulut diam
Ada tangan garu
Ada kaki goyang

** Ada otak pandai
Ada akal pakai
Ada bijak gadai
Ada mata pejam
Ada mulut kunyah

*** Yang remeh
Dan yang temeh
Berlegar di sekeliling mu
Yang remeh
Dan yang temeh
Berlegar di sekeliling mu

Buatlah… buatlah tak tahu
Buatlah… buatlah tak tahu

Rela jadi tunggul
Rela jadi patung
Tunggu dilelong
Suruh angguk-angguk
Suruh geleng-geleng

Oh pujilah aku
Ampulah aku
Senang hidup mu
Ada tangan tadah
Ada maruah campak

Yang remeh
Dan yang temeh
Berlegar di sekeliling mu
Yang remeh
Dan yang temeh
Berlegar di sekeliling mu

Biarkan… biarkan berlaku
Biarkan… biarkan berlaku

Ulang * dan **

Buatlah… buatlah tak tahu
Tepuklah… tepuklah tangan mu
Biarkan… biarkan berlaku
Biarkan… biarkan berlaku
Biarkan… biarkan berlaku
Biarkan… biarkan berlaku

D…I…A…M…

Lagu: Pak Pandir
Lirik: Pak Pandir

3 Responses to PAK PANDIR – PAK PANDIR (1992)

  1. mrbelia berkata:

    asalamualaikum wbt . Thank mat dah up lagu melayu dulu2… apa boleh saya bantu mat dlm soal lagu dulu2 kita? saya berminat juga nak dapatkan lagu2 tersebut untuk di kongsi dengan user2 saya di wap saya sendiri . Alhamdullilah , sepanjang 5 tahun wap saya berfungsi sebagai wap mobile lagu2 melayu malaysia , sambutan agak baik dari kalangan pngemar lagu2 melayu dari brunei indonesia juga spore. Saya tak dapt nak kembangkan lagu2 dulu2 kesorangan diri . Saya harap ramai lagi anak2 melayu kita ktolong kembangkan lagu2 melayu yg kian redup dan samar2 .

    Jika mat rasa nak jual lagu tersebut , ambil sikit masa bersama saya untuk berdiskus . Saya pun dah tak tau nak taip apa lagi ha ha ha . wassalam

  2. mat4nira berkata:

    Wslm saudara mrbelia, syukur alhamdulillah, sama2 lah kita menghidupkan kembali nostalgia lagu2 melayu di alaf bru ini… tq di atas sokongan anda.
    Tiada niat utk menjual lagu dan hnya skadar berkongsi lagu2 tersebut bersama public di mana saja berada. “Sharing is caring”, tq

  3. vecests berkata:

    tonton tv1,tv2.tv3,ntv7.8tv,tv9 ,alhijrahtv secara online di > http://www.vecests.com/2013/01/online-tv-malaysia-radio-streaming.html

Sila Komen/ Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 3,736 other followers

